In Malaysia only: (politics) Suspect threat as terrorist

Yes, in Malaysia only (see pictures below). As for now, most of Malaysians are have a big doubt on Malaysia justice and police system. Below is the pictures of Anwar being arrested with full armed utk police.

Taken from chegubard blogs:
11.30 pagi bertolak keluar dari BPR Putrajaya, Anwar bercadang pulang dahulu ke rumah untuk menyimpan fail-fail berkaitan kes BPR dan mengambil fail - fail berkaitan kes 'liwat' pula. Oleh kerana cukup masa maka makanan disiapkan di rumah untuk dijamah sebelum solat Zuhor dan kemudian bertolak ke IPK KL yang terletak kira - kira 10-15 minit perjalanan dari kediamanya di Bukit Segambut.
Malangnya kira - kira 200 meter dari kediamanya konvoi Anwar Ibrahim disekat dan di kepung dengan puluhan anggota UTK bertopeng dan bersenjata. Tidak kurang dari 18 kenderaan polis terlibat.
Ramai tertanya - tanya kenapa ini berlaku ? Kenapa perlu lakukan sesuatu yang sememangnya pasti mengundang imej yang buruk kepada polis dan membangkitkan kemarahan penyokong DSAI...?
Semenjak dua minggu sebelum peristiwa tangkapan ala gestapo itu sememangnya latihan keselamatan rapi sudah dibuat, melibatkan tentera dan polis. Kali terakhir tentera berada di tengah bandaraya ialah 1969.





0 comments: